Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

Afbeelding Ontbijt

Ontbijt, altijd!

Laat opstaan, geen zin om te eten, denken dat je vermagert door een maaltijd over te slaan, de tijd niet nemen om te eten, … Het zijn allemaal slechte redenen om een goed samengesteld ontbijt achterwege te laten. 

  • Het ontbijt vult de energievoorraad weer aan
  • 'Slechte ontbijters’ kunnen zich moeilijker concentreren en presteren minder
  • Een goed ontbijt voorkomt een appelflauwte in de voormiddag
  • Niet ontbijten zet vaak aan tot het eten van meestal vet- en/of suikerrijke tussendoortjes

Een gezond ontbijt bestaat uit:

Lekkere ontbijtideeën voor de hele week

  • Een kommetje muesli of cornflakes + stukjes banaan (of ander fruit) + melk of yoghurt
  • 2 tot 4 sneetjes bruin brood met kaas of ham + een kop melk + een appel. Wissel voldoende af in beleg. 2 sneetjes kaas per dag zijn voldoende
  • 2 tot 4 sneetjes bruin brood met een roereitje + kop koffie of thee + een stuk fruit
  • 2 tot 4 sneetjes bruin brood met verse platte kaas + schijfjes aardbei of kiwi + kop koffie of thee
  • Een opgewarmde appel in de microgolfoven met bruin brood en een potje yoghurt
  • Wentelteefjes (verloren brood) + glas melk + glas vers fruitsap
  • 2 tot 4 sneetjes bruin brood + een sneetje magere kaas + schijfje tomaat, radijs of komkommer + kop koffie of thee