Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

HOGENT GEEFT EEN BOOST AAN BEDRIJVEN EN ORGANISATIES!

Afbeelding HoGent geeft een boost aan bedrijven en organisaties!

Hoe kan een organisatie meer fondsen werven? Hoe kan een aangepast taalbeleid je bedrijf redden? Hoe kan je aan de slag gaan met sociale businessmodellen? De HoGent heeft het voor jou uitgezocht!

Fondsen werven

Onze onderzoekers brachten in kaart hoe Belgische non-profitorganisaties fondsen werven bij particulieren. Lees hier hun onderzoeksresultaten vol met praktische tips en tricks!

Verhoog uw rendement met een aangepast taalbeleid!

Verrassend maar waar: in een tijdspanne van drie jaar lopen zo’n 945 000 Europese kmo's elk zo'n €325 000 aan handelstransacties mis door een gebrek aan talenkennis. Dat is de onthutsende conclusie van het Europese ELAN-onderzoek. Languages mean business - zoveel is duidelijk.

Impactgedreven ondernemen. Aan de slag met sociale businessmodellen!

De kerndoelstelling van sociale ondernemingen bestaat uit het creëren van sociale meerwaarde, tegelijkertijd moeten ze ook oog hebben voor economische en financiële elementen. Precies dat weinig evidente evenwicht blijkt vaak een struikelblok. Op basis van grondige research ontwikkelden Pol Bracke en Tom Van Wassenhove (HoGent-onderzoekers)  het Impact Driven Business Modelling (IDBM): een businessmodel dat de sociale en economische doelstellingen integreert.  In dit boek leggen ze stapsgewijs de IDBM-methodiek uit en passen die toe op verschillende interessante cases (o.a. Streetwize, Roof Food). Het resultaat is een handig een werkinstrument voor lectoren en studenten, maar eveneens voor (toekomstige) ondernemers met een innovatief sociaal idee. Een aanrader!