Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
+32 (0)9 243 20 01
fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
+32 (0)9 243 27 00
fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
+32 (0)9 243 22 00
fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
+32 (0)9 267 01 00
www.hogent.be/arts
schoolofarts@hogent.be

Sociale media

HOGENT WERKT SAMEN MET GOOGLE EN BLOOVI ME

Afbeelding HoGent werkt samen met Google en Bloovi me

Postgraduaat DIGITALE MARKETING HoGent komt tegemoet aan stijgende vraag van professionelen naar meer digitale knowhow

Nieuw vanaf academiejaar 2016-2017: samenwerking met Google en Bloovi Me via de Digital Masters Academy

De faculteit Bedrijf en Organisatie van de HoGent organiseert nu al voor het derde jaar op rij een opleiding Digitale Marketing in 25 sessies. Core profiel zijn marketing- en communicatiemanagers, IT-specialisten, zaakvoerders of partners van een eigen business en afgestudeerde marketeers en informatici. De opleiding wordt gekenmerkt door praktijkgerichte sessies en concrete cases, enkel gedoceerd door experts uit het werkveld.

Het programma

De opleiding is uitgezet in 4 modules en covert daarmee alle relevante expertisegebieden nodig om een verstandige digitale strategie uit te zetten. Strategie en planning geeft diepgaand inzicht in trends, gedrag van de online consument en hoe daar best op in te spelen. Performance leert hoe digitale tools concreet kunnen worden ingezet om digitale acties beter te laten renderen. Branding focust op digitale kanalen en het juiste verhaal om een merk online sterk uit te bouwen. De opleiding sluit af met Analytics en Metrics: een grondige screening van relevante meetinstrumenten om de effectiviteit van een digitale strategie af te checken. Het sluitstuk van de opleiding is een digitaal plan met geïmplementeerde acties.

De docenten

De sessies worden ingevuld door gastsprekers die stuk voor stuk tot de top van de digitale scene in België behoren: experts in een zeer specifiek deelgebied van de digitale marketing die één welbepaald topic voor hun rekening nemen. Verlenen onder meer hun medewerking: Insites, In The Pocket, Bisnode, Talking Heads, Safeshops, The Fat Lady, Pebblemedia, Wijs, Kinepolis, ….

Waarom een succes

Digitaal aanwezig zijn is tegenwoordig de realiteit voor alle organisaties van klein naar groot. De opleiding sluit aan bij die drastische zogeheten disruptieve shift die volledige markten, communicatiemodellen en bedrijfsstructuren overhoop haalt. En de prangende vraag vanuit het bedrijfsleven naar meer digital insights en effectieve werkbare tools en technieken om digitale acties beter te laten renderen.

De meeste professionals zijn bovendien onderlegd in één deelgebied en willen ook concreet zicht op  de totaliteit van het digitale verhaal. Daarnaast is werkzekerheid of een stap vooruit in de carrière gegarandeerd na het volgen van deze opleiding. Bijkomend krijgen de cursisten toegang tot een community van digital experts.

Extra middagsessies

Vanaf 27 september 2016 start de opleiding op de faculteit Bedrijf en Organisatie van de HoGent (campus Schoonmeersen) voor 25 sessies telkens van 14 tot 17 uur. De avondsessies van 18.30 tot 21.30 uur zijn al lang volzet. Lessen vinden steeds plaats op dinsdag en het aantal cursisten is beperkt tot 35, om de interactiviteit tijdens de lessen te garanderen.

Digital Masters Academy

Met deze praktijkgerichte opleiding wordt een oplossing geboden aan de grote vraag naar digitale marketingprofielen. Nog geen 1% van alle studentenjobs zit in de marketing sector en dat sluit niet aan bij de realiteit. Studenten klaarstomen voor de jobs van vandaag, niet van morgen, dat is ons streefdoel', zegt Guy Gelaude, Agency Relationship Manager bij Google en oprichter van de Digital Masters Academy. "Bovendien kan elke student die zijn digitale vaardigheden wilt aanscherpen aan de slag via ons online gratis leerplatform g.co/digitaalatelier."

Nieuw vanaf academiejaar 2016-2017 is dan ook de samenwerking met Google binnen de Digital Masters Academy. Daarbij wordt een leertraject opgezet waarbij specialisten studenten de knepen van digitale marketing bijbrengen. Wie het traject succesvol doorloopt, kan aan de slag als werkstudent op een echt digitaal project. De Digital Masters Academy (DMA) bestaat uit vier fases: education, assessment, screening en placement. Tijdens de opleiding leren studenten alles over digitale marketing en de nodige in te zetten tools (AdWords, Search Advertising, Display Advertising,...). Daarna moeten de studenten drie Google AdWords-certificaten behalen en deelnemen aan de Google Online Marketing Challenge. Wie daarin slaagt, krijgt een betaalde job aangeboden op een echt digitaal project. Voor die jobs zorgt Bloovi ME, hét HR-bedrijf dat zich toespitst op de digitale sector.

Meer info

Kom alles over het postgraduaat te weten op onze website.

Ontdek de ervaring met dit postgraduaat van pas afgestudeerde Delphine De Clercq: