Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

POSTGRADUAAT DIGITALE MARKETING IN DE LIFT

Afbeelding Postgraduaat digitale marketing in de lift

Postgraduaat DIGITALE MARKETING van de HoGent komt tegemoet aan stijgende vraag van professionelen naar meer digitale knowhow

Interesse zo groot dat vanaf september 2016 ook middagsessies worden georganiseerd.

De HoGent organiseert nu al voor het derde jaar op rij een opleiding digitale marketing in 25 avondsessies. Daar komen volgend academiejaar ook middagsessies bij. Core profiel zijn marketing-en communicatiemanagers, IT-specialisten en zaakvoerders of partners van een eigen business. Speerpunten van de opleiding:  hoog niveau  en aansluiting met de realiteit van het bedrijfsleven door praktijkgerichte no-nonsense sessies en concrete cases. Coördinatoren Ruth DeVreese en Else Deneys, beiden zelf ‘digital minds’, gaan voor de full satisfaction van een kritisch publiek.

Het programma

De opleiding is uitgezet op 4 modules en covert daarmee alle relevante expertisegebieden nodig om een verstandige digitale strategie uit te zetten. Strategie en planning geeft diepgaand inzicht in trends, gedrag van de online consument en hoe daar best op in te spelen. Performance leert hoe digitale tools concreet kunnen worden ingezet om digitale acties beter te laten renderen. Branding focust op digitale kanalen en het juiste verhaal om een merk online sterk uit te bouwen. De opleiding sluit af met Analytics en Metrics: een grondige screening van relevante meetinstrumenten om de effectiviteit van een digitale strategie af te checken.

De lesgevers

De sessies worden ingevuld door gastsprekers die stuk voor stuk tot de top van de digitale scene in België behoren. Experts in een zeer specifiek deelgebied van de digitale marketing. En bevlogen sprekers. Verlenen onder meer hun medewerking: Insites, In The Pocket, Bisnode, Talking Heads, Safeshops, The Fat Lady, Pebblemedia, Wijs, Philips en Kinepolis. Aan elke sessie wordt een praktijkoefening gekoppeld.

De opdracht

Cursisten zetten een digitaal plan uit. Hetzij een nieuw concept, hetzij een optimalisatie van het bestaande plan van hun bedrijf, dienst of product. Er is in coaching voorzien en het plan wordt toegelicht voor een vakjury. Een sterk plan levert een getuigschrift op.

Waarom een succes

Digital first is tegenwoordig de realiteit voor alle organisaties van klein naar groot. De opleiding sluit aan bij die drastische, zogeheten disruptieve, shift die volledige markten, communicatiemodellen en bedrijfsstructuren overhoop haalt. En de prangende vraag vanuit het bedrijfsleven naar meer digital insights en effectieve werkbare tools en technieken om digitale acties beter te laten renderen.

De meeste professionals zijn bovendien onderlegd in 1 deelgebied en willen ook concreet zicht op de totaliteit van het digitale verhaal.

De extra middagsessies

Vanaf 27 september 2016 op de HoGent, faculteit Bedrijf en Organisatie, campus Schoonmeersen: 25 sessies telkens van 14 tot 17 uur. De avondsessies lopen zoals gewoonlijk van 18.30 uur tot 21.30 uur. Lessen vinden plaats op dinsdag en het aantal cursisten is beperkt tot 35.

Meer info

Check onze website voor alle info.