Facebook Pixel Navorming e-commerce - Hogeschool Gent
Foto Navorming e-commerce

Navorming e-commerce.

N

Navorming e-commerce.

Een online verhaal barst soms van het potentieel, maar kan tegen een aantal limieten aan lopen. Ongetwijfeld kan je wel meer uit je platform halen. De vraag is alleen hoe. Tijdens deze korte, diepgaande navorming voor gevorderden reiken we je een aantal hands-on tools en inzichten aan waarmee je onmiddellijk aan de slag kan.

Mogelijk dringt een 360°-benadering van je huidige aanpak zich op, waarbij je focust op een vlottere integratie met de andere bedrijfs­processen, tools en je CRM. Alles met een voorop­gesteld doel; meer automatisatie. Minder werk en administratie zijn een logisch gevolg.

Geflankeerd door topspelers uit de e-sector buig je je over vragen als:

  • Wat zijn de troeven en dood­doeners van je webshop?
  • Begeleidt je funnel je webbezoekers vloeiend naar een conversie?
  • Haal je het maximum uit je advertentiebudget?
  • Kan je met je huidige platform futureproof doorgroeien?
  • Haal je alles uit online verkoopkanaal?

Wanneer?

Hybride formule: 2 fysieke dagen en 4 webinars

  • 27 oktober 2022
  • 7 november 2022
  • 17 november 2022
  • 21 november 2022
  • 30 november 2022
  • 8 december 2022

Inschrijven

intakegesprek aanvragen

Opgelet: het aantal plaatsen is beperkt tot 15 deelnemers. Van zodra dit aantal is bereikt kom je op de wachtlijst en contacteren we jou voor een volgende editie.

Programma.

1. E-commerce Trends Day

Ontbijt, lunch & afsluitend netwerkmoment

Sessie SafeShops.be

Je krijgt een overzicht van cruciale evoluties op vlak van technologieën, diverse sectoren, platformen & market­places en doelgroepen. Waar bevindt zich de "sweet spot" voor een winst­gevend (internationaal) online platform met groei­potentieel? Welke psychologische factoren en gevoelig­heden spelen een rol bij online aankopen in B2C- en B2B-markten, zowel in positieve als in negatieve zin?

Quickscan + scoring report door SafeShops.be

Waarmee trek je bezoekers over de streep en waardoor haken ze af? Voorafgaand doet SafeShops.be een sterkte-zwakte­analyse, waarbij je platform wordt afgetoetst aan de parameters van SafeShops.be. Vervolgens doorlopen we samen de resultaten van alle platformen en bespreken we de opties tot optimalisatie & implementatie ervan. In een groeps­gesprek met je mede e-retailers deel je je ervaringen en heb je de kans om van elkaar te leren.

Case

Futureproof webshops: 360 ERP-geïntegreerd e‑commerce platform, gebaseerd op AI/Odoo.

2. Conversie­optimalisatie van landings­pagina tot checkout

3. Google Ads bied­strategieën & Google Shopping-campagnes

4. Marketing automation: automatiseer & versnel je online salesprocessen

5. Payment Services Providers: online betalen & verkoop stimuleren

6. Online Market Places Day

Ontbijt, lunch & afsluitend netwerk­moment

Sessie online market­places

Ontdek een aantal strategische opties voor je online zichtbaarheid en wat je advertentie­mogelijkheden zijn. Hoe begin je hieraan?

Een shop opzetten of laten door­groeien via online market­places, hoe pak je dat aan? Waar hou je rekening mee? En voor welk(e) platform(en) kies je? Ben je best aanwezig op 1 of meerdere market­places? En hoe combineer je die met je een eigen platform? Je krijgt diep­gaand inzicht in commissie­systemen & advertenties.

Sessie verkopen via Bol.com

Sessie data feed management - verkoop & advertenties

Tips en tricks van experten

Uitmuntende experts uit het werkveld brengen je innovatieve, multi­disciplinaire vaardig­heden en inzichten bij SafeShops.be, de Belgische e‑commerce associatie en een aantal toon­aangevende e‑commerce spelers die hun verdiensten in de sector bewezen hebben delen hun knowhow graag met jou.

Leren van elkaar

  • Deel ervaringen met gedreven vakgenoten
  • Raak geïnspireerd door elkaars cases
  • Bouw een netwerk uit met je collega's uit de sector

2 extra's om je vooruit te helpen

1

Quickscan van je webshop

Concrete tips en adviezen van experts ontvang je uit eerste hand! Laat ons bij inschrijving weten met welk online platform jij aan de slag ging. SafeShops.be voert een gratis quickscan uit op basis van een aantal cruciale e‑commerce parameters. Nadien ontvang je dit advies­rapport. Bij de start van de opleiding bespreken we in groep de scan­resultaten van alle deelnemende platformen en doorlopen we stappen­plannen voor optimalisatie & implementatie. Samen met je mede­cursisten ervaringen delen en leren van elkaar is tenslotte goud waard!

2

Persoonlijke coaching SEA & Google Shopping

Als webshop­eigenaar of digital marketeer zet je ongetwijfeld op regelmatige basis Google Ads & Google Shopping-campagnes op. Dat vereist (dagelijkse) opvolging, controle en bijsturing. Tijdens deze navorming screenen professionals je campagne alvast voor je ze lanceert. Hun waarde­volle feedback leidt je naar een optimaal rendement en een geeft een boost aan het resultaat. We zorgen ervoor dat je onmiddellijk aan de slag kan met de feedback uit je persoonlijke online coaching­sessie van 30 minuten. Timing aangeboden op agenda.

Praktisch.

Doelgroep

  • Webshop­eigenaars die met hun bestaande webshop ambitieus willen schalen.
  • Ervaren e‑commerce marketeers met minimaal 2 jaar ervaring in de sector.
  • Student-ondernemers die een operationele webshop met een groot potentieel beheren.

Locatie

HOGENT campus Mercator - gebouw G
Henleykaai 84
9000 Gent

kaart

bekijk de campus

Attestering

Je ontvangt een attest van deelname.

Prijs

  • Early bird-tarief tot en met 15 september 2022: €1450
  • Standaard-tarief: €1650
  • Voordeel-tarief voor houders van een HOGENT-diploma: €1450

Inbegrepen in de prijs:

  • Lunch tijdens de 2 fysieke opleidings­dagen
  • Lesmateriaal
  • Quickscan van je webshop
  • 30 minuten persoonlijke coaching

prijzen vrijgesteld van btw (art 44 § 2.4°)

Kmo-portefeuille

Werk je in de privé­sector? Met deze subsidie recupereer je een stuk van je inschrijvings­geld. Erkennings­nummer HOGENT - opleiding: DV.O101616

Meer info over kmo-portefeuille →

kmo-portefeuille

 

De navorming is in samenwerking met SAFESHOPS, de e-commerce associatie van België.

 

Hoe schrijf ik me in?

Om de kwaliteit en het niveau van deze training te garanderen, kan je pas inschrijven na een positief intake­gesprek.

Zijn beide kanten overtuigt dat de opleiding een toegevoegde waarde zal bieden voor jouw specifieke e‑commerce verhaal? Dan helpen we je op weg naar je definitieve inschrijving.

Twijfel je of je in aanmerking komt?
Doe zeker een intake-aanvraag en geef ons in het formulier wat context mee over wat je verwacht van de opleiding en waarom. Zien we voldoende potentieel? Dan kan ook jij inschrijven.

Intakegesprek aanvragen

Vragen? Contacteer de coördinatoren

Vragen of twijfels? We maken graag even tijd voor jou. Zonder verdere verplichtingen maken we even kennis en toetsen we af of er een match is tussen jouw verwachtingen en ons aanbod.

profielfoto Else Deneys

Else Deneys

Coördinator

else.deneys
@hogent.be

profielfoto Liselotte Schamp

Liselotte Schamp

Coördinator

Chat met Liselotte

liselotte.schamp
@hogent.be


Stopzettings­voorwaarden: de deelnemer of zijn werkgever kan de inschrijving annuleren, op voorwaarde dat de annulering schriftelijk of per mail gebeurt, en dit ten laatste tien dagen vóór aanvang van de cursus (eerste sessie van de module). Bij annulering dient er wel 50% van het inschrijvings­geld betaald te worden. Annulatie minder dan tien dagen voor de aanvang van de cursus is niet mogelijk; de cursist kan zich wel laten vervangen door een collega, op voorwaarde van melding van de vervanging aan de organisatie.