Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

Afbeelding Programma

Het programma

Het postgraduaat digitale marketing is een opleiding die bestaat uit gastcolleges door leading experts in een deelgebied van de digitale marketing. Het programma omvat 25 sessies (middag of avond), is modulair opgebouwd en behandelt alle relevante en essentiële aspecten voor het ontwikkelen van een sterke digitale marketing- en communicatiestrategie.

In de module strategie en planning krijg je een overzicht van het digitale landschap en de meest recente trends en verwerf je inzicht in het gedrag van de online consument. Je leert hoe een digitale marketing- of communicatiestrategie moet opgebouwd en uitgevoerd worden. 
Deze module omvat 5 sessies.

In de module performance leer je hoe je de beschikbare digitale tools concreet moet inschakelen en integreren in je strategie om de gewenste meetbare return te garanderen. Een breed spectrum aan tools en kanalen passeren de revue, gaande van het optimaliseren van je (e-commerce) website tot het inzetten van specifieke digitale kanalen zoals e-mail, search, mobile, social, affiliate…
Deze module omvat 8 sessies.

In de module branding leer je de digitale kanalen inzetten om je merk online op te bouwen of te ondersteunen. Hier komen aan bod: content marketing, bannering & online video, search engine marketing, social, viral, buzz, UGC, mobile & tablets, gamevertising, …
Deze module omvat 7 sessies.

In de module analytics & metrics is de slogan “meten is weten” troef: hier wordt dieper ingegaan op alle mogelijke meetinstrumenten die beschikbaar zijn om na te gaan of je digitale strategie efficiënt en effectief is geweest en hoe je kan bijsturen. Daarbovenop krijg je meer inzicht in de juridische aspecten. Deze module omvat 5 sessies.

Module Studiepunten Contacturen
Strategie en planning 4 15
Performance 6 24
Branding 6 21
Analytics & Metrics 4 15
 
Stijn Mistiaen

Stijn Mistiaen (afgestudeerd in 2015): "De verschillende sprekers hebben mij een beter beeld gegeven van wat er allemaal leeft binnen de digitale marketing. Het lijkt me onmogelijk om alle aspecten te beheersen, maar zo leer je wel wat je het meest interesseert."

 

Benieuwd naar de inhoud van de opleidingsonderdelen? Check het volledige studieprogramma via de ECTS-website.

Bekijk hier de brochure (pdf) van het postgraduaat digitale marketing.

Heb je liever een papieren versie van de brochure? Geen probleem.
Die kan je eenvoudig bestellen door een mailtje te sturen naar fbo@hogent.be .

Heb je vragen? Ben je niet zeker of je in aanmerking komt? Heb je een andere vooropleiding zoals IT of grafisch of niet onmiddellijk bedrijfseconomisch maar je passie voor digitaal is wel uitgesproken

Geen probleem.

We nodigen je uit voor een intakegesprek op de opendeurdag van de HoGent of op een ander infomoment specifiek georganiseerd voor de vervolgopleidingen.

Opgelet: het aantal kandidaten is beperkt tot 30 voor de middagsessie en 30 voor de avondsessie. Wij weten uit ervaring dat dit contingent snel volgeboekt is.
Je kan ook pas voorinschrijven na een positief intakegesprek.

Contact

Coördinator: Else Deneys
Assistent coördinator: Carolien Molem