Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 26 29
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

Reserveer nu al je plaats voor volgend academiejaar! 
De sessies starten op dinsdag 24 september 2019 tot eind mei 2020. Er zijn 25 sessies telkens op dinsdag (middag of avond). Ben je gebeten om erbij te zijn ? Doorloop dan asap de flow voorinschrijven. De opleiding is immers snel volzet. We laten maar max 30 mensen toe per sessie. Voorinschrijven verplicht je tot niets. Het is een extra service die wordt aangeboden zodat wie zich vroeg aandient voor de opleiding ook voorrang krijgt bij de definitieve inschrijvingen die starten 27 juni 2019. Je komt dan op een priviliged list.

Mail asap je CV + een korte motivatie naar liselotte.schamp@hogent.be. Geef eventueel al aan of je voor de middag- of de avondsessies gaat. We checken je kandidatuur en nemen dan snel contact met je op voor een kort intakegesprek. Dit dient om af te toetsen of je verwachtingen effectief matchen met wat wij als opleiding concreet te bieden hebben. If Ok then you’re in!

Opgelet: je kan maar online voorinschrijven na een positief intakegesprek.

Vraag tot 14 mei een gratis middagsessie

Afbeelding Programma

Het programma

Het postgraduaat digitale marketing is een premium opleiding voor professionals die hun passie voor digitaal concreet willen omzetten in kennis, skills en tools die ondernemingen vandaag de dag nodig hebben om zich maximaal te kunnen ontplooien op snel transformerende markten. De opleiding bestaat uit gastcolleges door leading experts met bewezen succesvolle praktijkervaring. Het programma omvat 25 interactieve sessies, telkens op dinsdag (middag of avond), is modulair opgebouwd en behandelt alle relevante en essentiële aspecten voor het ontwikkelen van een sterke digitale marketing- en communicatiestrategie. In die context krijgt ook de integratie online/offline de nodige aandacht.

Strategie en planning

In de module strategie en planning krijg je een overzicht van het digitale landschap en de meest recente trends en verwerf je inzicht in het gedrag van de online consument. Je leert hoe een digitale marketing- of communicatiestrategie moet opgebouwd en uitgevoerd worden. Deze module omvat 5 sessies.

Performance

In de module performance leer je hoe je de beschikbare digitale tools concreet moet inschakelen en integreren in je strategie om de gewenste meetbare return te garanderen. Een breed spectrum aan tools en kanalen passeren de revue, gaande van het optimaliseren van je (e-commerce) website tot het inzetten van specifieke digitale kanalen zoals e-mail, search, mobile, social, affiliate… Deze module omvat 8 sessies.

Branding

In de module branding leer je de digitale kanalen inzetten om je merk online op te bouwen of te ondersteunen. Hier komen aan bod: content marketing, bannering & online video, search engine marketing, social, viral, buzz, UGC, mobile & tablets, gamevertising, … Deze module omvat 7 sessies.

Analytics & metrics

In de module analytics & metrics is de slogan “meten is weten” troef: hier wordt dieper ingegaan op alle mogelijke meetinstrumenten die beschikbaar zijn om na te gaan of je digitale strategie efficiënt en effectief is geweest en hoe je kan bijsturen. Daarbovenop krijg je meer inzicht in de juridische aspecten. Deze module omvat 5 sessies.

 

Module Studiepunten Contacturen
Strategie en planning 4 15
Performance 6 24
Branding 6 21
Analytics & Metrics 4 15
 
Stijn Mistiaen

Stijn Mistiaen (afgestudeerd in 2015): "De verschillende sprekers hebben mij een beter beeld gegeven van wat er allemaal leeft binnen de digitale marketing. Het lijkt me onmogelijk om alle aspecten te beheersen, maar zo leer je wel wat je het meest interesseert."

No results without strategy

De opleiding beperkt zich niet tot het puur uitvoerende maar ziet toepassen vanuit een doordachte strategische scope. Vanuit die visie zijn ook de modules in opbouw gezet. Digitaal inzetten voor een merk of bedrijf is meer dan wat coole visuals of video’s posten op social. Zonder inzicht heeft dit doorgaans in termen van return weinig zin. Bedoeling is weten waarom je doet wat je doet, vanuit welke context, naar welke target groups en met welke KPI’s voor ogen. De juiste afwegingen maken en de meest performante online (+ offline) mix uitzetten met content die ook effectief scoort. En indien nodig performance inzetten zoals SEA en dit vanuit een optimaal budget. Want teveel betalen bestaat ook. En vooral voor niets betalen als de juiste afwegingen niet worden gemaakt. Dan pas kunnen we beginnen uitvoeren. En dat is natuurlijk ook vervat in de opleiding. En super leuk. Zo leer je bijvoorbeeld optimaal video’s maken met je smartphone. Of een sterk e-mailconcept opbouwen. Allemaal heel concreet. Maar je vertrekt dus wel vanuit een strategische visie.

Een aantal partners van het postgraduaat digitale marketing