Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

Bart De Waele
Ere-ambassadeur HoGent
CEO WIJS
Heaven Can Wait
Agency Ecosystem for Digital Transformation

Fish where the fish are. De realiteit is dat op dit moment consumenten een groot deel van hun tijd digitaal doorbrengen. Als marketeer kan je dan maar beter weten hoe een digitale strategie in elkaar zit, welke tactieken je online kan gebruiken en hoe je het succes daarvan meet. 


Camille Meert
Zaakvoerder Bloovi Me

De vraag naar digitale marketing profielen vanuit de bedrijfswereld stijgt zeer snel. Sneller dan het aanbod op de arbeidsmarkt. Bovendien bieden de klassieke marketing opleidingen te weinig diepgang en praktische toepassingen in het vakdomein digitale marketing. Het is opvallend hoe kandidaten die een postgraduaat digitale marketing op zak hebben beduidend een onderscheid maken in selectieprocedures. Gent is het Mekka van de digitale sector en het is dan ook positief dat de HoGent deze opleiding aanbiedt.



Winnie Vincken
Gastprofessor digitale marketing HoGent
Internet ondernemer

In vergelijking met onze buurlanden loopt de internet/e-commerce sector in België achterop (bvb. de marketing spendings van buurlanden in België ligt hoger dan van de eigen Belgische bedrijven). De komende jaren verwacht ik hier een serieuze inhaalbeweging, waardoor er heel wat nieuwe arbeidsplaatsen in de Digitale sector zullen worden gecreëerd. Een degelijke opleiding in Digitale Marketing legt alvast een stevige basis om deze uitdagingen aan te gaan.



Hans Smellinckx
(R)Evolution -

Digitale marketing is niet meer weg te denken uit een marketingplan. De marketeer die morgen ook nog wil meespelen in deze snel veranderende markt zal zich constant moeten bijscholen en de eerste stap is een postgraduaat digitale marketing. Je rugzak met kennis zal vervolledigd worden met metrics, mobile marketing, social media, websites, search marketing etc.



Pieter De Moor
Junior Campaign Manager Shine Blue
Oud-student marketing HoGent​

 

Digitale marketing is relevantie ten top. Relevant zijn als merk wordt alleen maar belangrijker. In deze digitale opleiding zal je daarover alles ontdekken. 



Bert Van Wassenhove
Digital Media Strategist
Auteur 'Een digitaal marketingplan in 100 dagen'

 

Digitale marketing houdt veel meer in dan een switch van klassieke kanalen zoals TV of kranten advertenties naar digitale kanalen zoals sociale media of zoekmachine optimalisatie. De komst van digitale media heeft niet enkel de media mix overhoop gehaald, ze heeft vooral een emancipatie proces bij de consument in een stroomversnelling gebracht. Consumenten kijken vandaag fundamenteel anders naar merken en communicatie dan dat het geval was bij het vastleggen van de fundamenten van marketing. Daarom krijgt de marketeer van vandaag te maken met mensen die nieuwe reflexen en gewoonten ontwikkeld hebben. En tegelijk gebruiken ze andere kanalen om uitdrukking te geven aan dat veranderde gedrag.

Deze uitdagende nieuwe wereld heeft nood aan digitaal geschoolde marketeers die tegelijk de fundamentele wijzigingen in consumenten gedrag begrijpen, en de digitale interactie kanalen er naadloos kunnen op laten aansluiten.