Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 26 29
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

Afbeelding Projecten

Olivier Van Baeveghem
Event manager @Bloovi 

 

"Samenwerken met studenten van trendwatching heeft het voordeel dat je met jonge professionals kan samenwerken die heel snel weten wat er leeft bij een doelgroep en wat de onderliggende redenen daarvan zijn. Zij bewaren vaak een goed overzicht in hun materie en kunnen toch diepgaande analyses maken. Hun professionele en flexibele houding is een groot pluspunt."


 

Jo De Bruyn
Director @DM Institute

 

"Het DM Institute organiseerde op 8 oktober 2013 zijn 25e verjaardag met een heus Jubileumseminarie rond Cross Media. Zo’n 100 marketingprofessionals volgden met veel aandacht een reeks workshops, presentaties en een panelgesprek. Uiteraard werd deze seminariedag ook gekruid met peper en zout. Sfeercreatie, interactie, twitterwall en netwerking vormden essentiële ingrediënten van deze dag.

Een groepje enthousiaste studenten van het postgraduaat trendwatching HoGent zorgde voor enkele fijne interviews en originele foto- en filmopnames. Zo konden zij deze boeiende ‘direct en digitale marketing-hoogdag’ van heel nabij volgen en heel wat actuele marketingadviezen en communicatie-ideeën sprokkelen. En ondertussen konden zij hun creatief ei kwijt.  Het DM Institute was in de wolken met het resultaat van hun inspanningen:  een originele reeks beelden en impressies die een eigenzinnige kijk op dit trendy onderwerp boden. De medewerking van deze trendwatchers was stipt, doorleefd en doordacht. Ook de deelnemers aan dit seminarie waren vol lof over het rake en vaak grappige concept van deze studenten. Een welgemeende bravo


 

Justine Roukhout
Afgestudeerde trendwatching @HoGent

 

Justine Rouckhout, afgestudeerde van het postgraduaat trendwatching schreef een artikel voor het tijdschrift One-to-one Marketing Update van het DM Insitute.
Lees hier het artikel (pdf).


 

Lieselot Sablon
Studente trendwatching @HoGent

 

"Voor het vak “trendwatching basis” kreeg ik de opdracht om een trendanalyse te maken. Om dit creatief aan te pakken, kwam ik op het idee om een kookboek te ontwerpen. In dit kookboek staan de verrukkelijkste ingrediënten met bijhorende recepten van dit moment. Ik schets hierin mijn bereidingswijzen om tot de recepten te komen. Met mijn bereidingswijzen verwijs ik naar hoe ik ben tewerk gegaan. De ingrediënten die ik weergeef zijn mijn gebruikte bronnen en de recepten zijn mijn gevonden trends."

Lees alles over "Cooking up trends" op de blog van Lieselot:
Cooking up trends.


 

Katrijn Busschaert
Studente trendwatching @HoGent

 

Katrijn maakte voor het vak trendanalyse een analyse van 10 hot beauty topics. 

Lees alles over "Beautywatch"  in het dossier van Katrijn:
Beautywatch (pdf).


Lise Lybeert
Studente trendwatching @HoGent

 

Trends analyseren en structureren by Lise Lybeert.

​​


Lina Juvens
Studente trendwatching @HoGent

 

Trends analyseren en structureren by Lina Juvens.