Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 20 01
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

 

ABRAMS, BILL. The observational research handbook : understanding how customers live with your product. Chicago : NTC Business Books, 2000.

BOOM, E.J. Consumentengedrag : werkboek. Groningen : Wolters-Noordhoff, 2001.

BÜGEL, MARNIX. Klantenloyaliteit : over ongelijke behandeling in het digitale tijdperk. 2de gewijzigde druk Amsterdam : Pearson Education Benelux, 2002.

BURTON, DAWN. Cross-cultural marketing : theory, practice and relevance. London : Routledge, 2009.

CHÉTOCHINE, GEORGES. Le blues du consommateur : connaître et décoder les comportements de "l'homo-cliens". Paris : Editions d'Organisation, 2005.

CURRY, JAY; WURTZ, WIL; THYS, GUIDO en ZIJLSTRA, CONNY. De customer marketing-methode : hoe managers de winstgevendheid van klanten en de klantgerichtheid van hun onderneming meten, sturen en verbeteren. 2e dr. Amsterdam : Customer marketing international, 2003.

DE MOOIJ, MARIEKE. Consumer behavior and culture : consequences for global marketing and advertising. London [etc.] : Sage, 2004.

EVANS, MARTIN; JAMAL, AHMAD and FOXAL, GORDON. Consumer behaviour. Chichester : John Wiley & Sons, 2006.

GILMORE, JAMES H. and PINE, JOSEPH B. II. Authenticity : what consumers really want. Boston, Mass. : Harvard Business School Press, 2007.

LOWREY, TINA M. Conference on Advertising and Consumer Psychology (25th : 2006 : . Brick & mortar shopping in the 21st century). New York : Lawrence Erlbaum Associates, 2008.

NEDERSTIGT, A.T.A.M. Consumentengedrag. 3de druk Groningen : Stenfert Kroese, 2003.

PRAHALAD, C.K. en RAMASWAMY, VENKAT. De toekomst van de concurrentie : waarde creëren samen met de klant. 3e dr. Amsterdam; Antwerpen : Business Contact, 2009.

REICHARDT, FRANS. Strategisch testen in direct marketing : méér respons, méér klanten en méér rendement. Amsterdam : Kluwer, 2005.

REICHHELD, FRED. The ultimate question : driving good profits and true growth. Boston : Harvard Business School Press, 2006.

SCHWARTZ, BARRY. The paradox of choice : why more is less. New York : Harper Perennial, 2005.

SOLOMON, MICHAEL R. Consumer Behavior : buying, having and being. sixth edition Upper Saddle River, New Jersey : Pearson Education, 2004.

SOLOMON, MICHAEL R.; BAMOSSY, GARY; ASKEGAARD, SOREN and HOGG, MARGARET K. Consumentengedrag. 3de ed. Amsterdam : Pearson Education Benelux, 2008.

STONE, MERLIN; BOND, ALISON & FOSS, BRYAN. Consumer insight : how to use data and market research to get closer to your customer. London ; Sterling, VA : Kogan Page, 2004.

VAN BEL, EGBERT JAN. Kloteklanten : de klant als noodzakelijk kwaad? Amsterdam : Kluwer, 2007.

VAN BEL, EGBERT JAN; SANDER, ED en VERDUIN, RUUD. Event driven marketing : op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant. 2de dr. Amsterdam : Kluwer, 2006.

VAN DE PERRE, MARC en KUIJLEN, TON. Ken uw klant : klantwaardemanagement als motor van uw marketing. Leuven : LannooCampus, 2009.

VAN RAAIJ, FRED W. Consumentengedrag : een sociaal-wetenschappelijke benadering 3de druk Utrecht : Uitgeverij Lemma, 2002.

VAN RAAIJ, W.F. Product & Consument. Utrecht : Uitgeverij LEMMA, 1999.

WEBER, ANDRÉ. Consumentengedrag : de basis. 3de druk Groningen : Wolters-Noordhoff, 2006.

Terug naar Marketingprojectbronnen