Het inzetten van de iPad of andere tabletcomputers biedt je extra mogelijkheden bij de begeleiding van kinderen met leerstoornissen.
Het gebruik van laptops, notebooks en tablets heeft in korte tijd een hoge vlucht genomen. Ook in de zorg wordt het belang van ICT-hulpmiddelen voor therapeutische doeleinden erkend. Ze worden vaak gebruikt om te remediëren en om te compenseren. In deze workshop bekijken we wanneer we best starten met het inzetten van deze hulpmiddelen.
Daarnaast bekijken we welke Apps en andere moderne mediatechnologieën kunnen worden ingezet om mensen met lees- en/of schrijfproblemen in staat te stellen zelfstandig teksten te lezen en zoveel mogelijk foutloos te schrijven. Hierdoor wordt hun zelfvertrouwen sterker en verhogen we de participatiemogelijkheden binnen de klas. We gaan in op de effectiviteit van en het kritisch omgaan met deze nieuwe didactische middelen binnen de zorg aan taal- en leergestoorde kinderen.
Je krijgt les van experts met jarenlange ervaring in het doceren. Velen kunnen daarenboven ook buigen op ruime expertise in de beroepspraktijk als bv. logopedist. Ze beschikken dus ook ruimschoots over de betreffende kennis en didactische vaardigheden om je wegwijs te maken in deze materie.
Lesvorm
Onze experts stemmen hun aanbod af op je specifieke noden en cases en komen bij jou ter plaatse.
Doelgroep
Zelfstandige logopedisten, logopedisten tewerkgesteld in revalidatiecentra en buitengewoon onderwijs, zorgleerkrachten, leraren kleuter- en lager onderwijs die in aanraking komen met leerlingen met leerstoornissen.
Maximale groepsgrootte
25