Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 26 29
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

AGENDA

18 februari Be a hero en geef bloed

Be a hero en geef bloed

Kom op maandag 18 februari 2019 bloed geven! Campus Schoonmeersen, Sporthal (tussen 12 en 16 uur) of campus Vesalius, lokaal 0.033 tussen 12.30 en 15.30 uur). Inschrijven kan via bloedinzameling.rodekruis.be/hogent.  


21 februari 2019 (13 uur) De (kinder)boerderij ziektevrij. Studiedag.

De (kinder)boerderij ziektevrij. Studiedag.

Ben je van mening dat het niet haalbaar is om bioveiligheidsprincipes toe te passen op een kinderboerderij? Kom dan zeker eens luisteren, en laat ons je van het tegendeel overtuigen.


22 februari (9 - 12.30 uur) Groepswerk met je leerlingen vormgeven en effectief begeleiden

Groepswerk met je leerlingen vormgeven en effectief begeleiden

Groepswerk op school, het loopt niet altijd even vlot. Sommige leerlingen nemen van nature veel verantwoordelijkheid op en doen dan vaak het meeste werk. Dat kan frustrerend zijn. Leerlingen die van nature niet zoveel verantwoordelijkheid opnemen, kunnen rustig meesurfen en leren vaak niet veel bij. Of misschien willen ze wel graag iets inbrengen maar durven ze niet goed, denken ze dat de dominantere leerlingen in hun groepje het toch wel beter zullen doen. Ze missen een leerkans. 


22 februari (13.30 - 16.30 uur) Inspiratie voor differentiatie binnen het talenonderwijs

Inspiratie voor differentiatie binnen het talenonderwijs

Hoe verhoog je de motivatie van jouw leerlingen voor de taallessen? Hoe versterk je hun welbevinden?Hoe bereik je een grotere leerwinst of leerefficiëntie? In deze workshop maak je kennis met een handig differentiatiekader. We bekijken hoe we ons talenonderwijs beter kunnen afstemmen op de leerlingen door bewust en creatief om te springen met verschillende elementen uit de leeromgeving. Aan de hand van dit kader verkennen we praktijkvoorbeelden uit het talenonderwijs. Daarna ga je samen met collega’s op zoek naar hoe je de transfer kunt maken naar je eigen praktijk.


22 februari 2019 (14 - 16 uur) Lezing Psychoanalyse - Te oud om gek te worden?

Lezing Psychoanalyse - Te oud om gek te worden?

Lezingencyclus Psychoanalyse Ticket boeken Jaarlijkse succesvolle reeks van 6 afzonderlijke themalezingen rond psychoanalyse. Elke sessie heeft een ander thema. De groepsgrootte is beperkt. Wie interesse heeft is welkom. Je kan inschrijven per lezing of opteren om eenmalig een combiticket voor all…
25 februari (13.30 - 16.45 uur) Efficiënt werken met Word: basis

Efficiënt werken met Word: basis

Tijdens de hands-on workshop leer je Word op een efficiënte manier hanteren. Na de workshop heb je inzicht in de werking van ontwerpen en de globale lay-out van je bestand en kan je eenvoudige documenten een professionele opmaak geven.


26 februari (20 uur) Studium Generale: Brigitte Herremans

Studium Generale: Brigitte Herremans

Forum voor reflectie over maatschappij, kunst, cultuur en wetenschap.


26 februari (13.30 - 16.45 uur) Efficiënt werken met Outlook

Efficiënt werken met Outlook

In deze workshop leer je de basisbeginselen van Outlook. We doorlopen de belangrijkste en meest gebruikte functionaliteiten van Outlook. Naast e-mail leer je ook werken met de agenda, taken en notities.


27 februari (19-21 uur) Infoavond voor ouders

Infoavond voor ouders

Een goede studiekeuze is de basis van een succesvolle carrière in het hoger onderwijs. Vertrekkend vanuit onze dagelijkse ervaring brengen we jou en je ouders graag bij hoe je een goede studiekeuze maakt: hoe verloopt het studiekeuzeproces? Wat zijn de valkuilen, hoe begin je er aan? Kies je het best voor een graduaatsopleiding, een bachelor of een master? Wat met het leerkrediet en welke vormen van begeleiding of flexibel studeren zijn er?


27 februari (13.30 uur) Projectmatig werken in STEM

Projectmatig werken in STEM

Projectmatig leren, hoe begin je eraan? Het begint al met de keuze van een thema. Hoe kom je tot een thema wat de leerlingen aanspreekt en motiveert? Welke thema’s lenen zich tot projectmatig werken en welke niet? Wat is haalbaar voor de leerlingen? Hoe baken je een thema af? Hoe breng je het naar de leerlingen, zodat het voor hen een échte uitdaging wordt?