Gamificatie kan een incentive zijn om je leerlingen of studenten, ongeacht hun leeftijd, bepaalde doelen en competenties te helpen bereiken. Je gebruikt daarvoor de psychologische dynamieken uit het gamen zoals punten verzamelen, levels behalen en feedback, om je lessen en de motivatie van je leerlingen dat extra zetje te geven.
Benieuwd naar wat gamificatie precies is? Wil je beleven hoe een online gamificatieomgeving werkt? En wil je ontdekken hoe je dit kan toepassen in je eigen klas(sen)? Deze workshop maakt je wegwijs! In het eerste deel kan je zelf al gamend aanvoelen wat gamificatie precies is. Daarna leer je hoe je het concept kan aanpassen naar jouw lesinhouden en onderwijsniveau. Je krijgt enkele good practices en exploreert een vrij verkrijgbare game die de lesgevers van HOGENT zelf ontwikkelden.
Geen drempelvrees! Deze workshop vereist geen grote ICT-vaardigheid. Gamificatie is gebruiksvriendelijk en makkelijk toepasbaar eens je inzicht hebt in de basisprincipes.
Data
op aanvraag
Doelgroep
leerkrachten lager onderwijs, eerste tweede en derde graad secundair
Kostprijs
vraag vrijblijvend je offerte aan
Locatie
bij jou ter plaatse of bij HOGENT