- 08.07.2025
- door Liesbet Geevaert
Wat als feedback niet het sluitstuk, maar het vertrekpunt van leren wordt? In een nieuwe podcastaflevering van de reeks rond kwaliteitsvol evalueren, duiken EhB en HOGENT in de kracht van feedback als motor voor leren in het hoger onderwijs.
Aan het woord zijn studenten, bevlogen lesgevers en onderwijsontwikkelaars, én de Nederlandse onderwijsexperts Dominique Sluijsmans en René Kneyber van Toetsrevolutie. Samen verkennen ze hoe je feedback kunt inzetten als een geïntegreerd deel van je onderwijspraktijk, hoe je een echte feedbackdialoog op gang brengt en welke technieken daarbij ondersteunend kunnen werken.
De aflevering biedt inspirerende verhalen en concrete handvatten voor elke docent die feedback niet langer als een verplicht nummertje, maar als een kans tot groei wil zien.
In een nieuwe podcastaflevering slaan EhB en HOGENT de handen in elkaar en gaan ze op zoek naar antwoorden. Ze praten met motivatie-expert Maarten Vansteenkiste (UGent), met lesgevers met sterke praktijkervaring en met studenten zelf. Een inspirerende aflevering boordevol inzichten en tips voor elke docent in het hoger onderwijs.
Meer weten?
Vond je deze podcast interessant? Beluister dan zeker ook de twee andere inspirerende hogeronderwijsverhalen.
Over de experten
Deze podcast werd gerealiseerd door een team onderwijsontwikkelaars met steun van het Alliantiefonds EhB-HOGENT.
stuur een e-mail