Studenten HOGENT en EhB werken samen aan inperken ecologische voetafdruk Decathlon
Met welke innovatieve concepten kan de ecologische voetafdruk van Decathlon verkleind worden? Rond deze uitdaging gingen op donderdag 14 oktober meer dan 80 studenten van de opleiding retailmanagement (HOGENT) en Idea & Innovation Management (Erasmushogeschool Brussel) aan de slag. Ze werkten innovatieve concepten uit en stelden die overtuigend voor in een korte presentatie.
Dat twee verschillende opleidingen uit de twee verschillende hogescholen een dergelijke hackathon konden organiseren, werd mee mogelijk gemaakt door het Alliantiefonds, een samenwerkingsverband tussen beide hogescholen dat innovatieve onderwijssamenwerking ondersteunt.
Joeri Moons, sustainable development leader bij Decathlon, mocht zich verheugen op concepten die de transitie naar circulariteit kunnen vergroten en kreeg ideeën voorgeschoteld rond de kampeermaterialen, huur-en deelsystemen, loyalty programmes die duurzaamheid voorop zetten en andere sterke voorstellen.
Kaat Peeters, die als onderzoeker en lector in beide hogescholen actief is, zag dat het goed was: "Het was erg fijn om zien hoe de studenten gebeten waren om in te zetten op meer duurzaamheid én hoe ze gretig met elkaars kennis en inzichten aan de slag gingen. Mooi staaltje peer learning. En omdat context ook bepalend kan zijn: we zaten in de schitterende locatie van Upgrade Academy."
Publicatiedatum: 15/10/2021