Facebook Pixel Marketing voor duurzame gedragsverandering. - Hogeschool Gent
Foto Marketing voor duurzame gedragsverandering.

Marketing voor duurzame gedragsverandering.

M

Marketing voor duurzame gedragsverandering.

Wat? 

Traject dat de inzichten uit de gedragswetenschappen praktisch bruikbaar maakt voor iedereen die een positieve impact nastreeft. 

Waarom? 

Gedragswetenschappers hebben een heleboel kennis, modellen en tools over hoe je mensen hun gedrag kan beïnvloeden. Deze kennis bereikt niet altijd de mensen en organisaties die een positieve impact (willen) maken.

Hoe? 

We gebruiken een stappenplan dat wetenschappelijk onderbouwd is en toch meteen getoetst aan de praktijk. Je krijgt vooral zelf inzicht in de technieken en kennis rond gedragsverandering zodat je zelf strategieën kan opstellen en laten uitwerken. Jij staat aan het roer. 

We meten en evalueren zodat we ook meteen de impact kunnen aantonen. 

Met wie? 

Nena Baeyens werkte meer dan tien jaar als communicatieverantwoordelijke bij EVA vzw/ProVeg België en leerde er dankzij Donderdag Veggiedag alles over succesvolle gedragsverandering in de praktijk.  Sinds 2021 verdiept ze zich in de theorie als onderzoeker aan HOGENT binnen het Research Centre for Sustainable Organizations .

dr. Evelynn Devos deed 5 jaar onderzoek naar consumentengedrag aan de Universiteit Gent met een doctoraat in bedrijfseconomie. Momenteel is ze lector marketing en onderzoeker aan HOGENT binnen het Research Centre for Sustainable Organizations

Concreet 
  • 3 dagen workshops in Gent: 
    09/01/'24 - 16/01/'24 en 23/01/'24
  • Gecombineerd met individuele 
    online coaching
  • Kostprijs: 1000 euro 
Voor wie? 

Iedereen die mensen wil doen bewegen in een meer duurzame richting. Marketeers, impact ondernemers, kmo’s, ngo’s, … 

Interesse? Schrijf nu in!

Stuur een mailtje naar nena.baeyens@hogent.be. Opgelet, de plaatsen voor deze workshopreeks zijn beperkt. Wees er snel bij als je zeker wil zijn van deelname!

 

"Dit klinkt zeer zeer over the top, maar de cursus heeft echt wel mijn leven veranderd. Als marketeer voelde ik wel aan dat sommige dingen werkten, maar ik kon dit vaak niet wetenschappelijk uitleggen. Dat kan ik nu wel. Voor de eerste keer volgde ik een marketing cursus met serieuze fundering, ervoor zat ik vaak in klassen waar het natte-vinger werk van de muren druipte. Ik verkoop mezelf nu als marketeer met een achtergrond in de duurzame gedragsverandering en ook voor mijn zakencijfer heeft dit een impact gehad.

Zeer leerrijk, goed opgebouwd en gestructureerd, goed geïllustreerd met voorbeelden, levendig en aangenaam gebracht, met veel ruimte voor gesprek en eigen inbreng, toegespitst op de context van de deelnemers."