Maak kennis met het team dat meewerkte aan Employer branding. Neem gerust contact op als je vragen hebt of als je graag met ons wil samenwerken. Hieronder kun je ook de (congres)presentaties en artikels terugvinden.

Eveline Schollaert

Prof. dr. Eveline Schollaert

Prof. Dr. Eveline Schollaert is professor HRM en duurzaam HRM aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van UGent. Ze doet vooral onderzoek naar de thema’s rekrutering en employer branding, employee ambassadorship, personeelsselectie, feedback op de werkvloer en medewerkerswelzijn. Ze is auteur van heel wat A1 publicaties in gerenommeerde wetenschappelijke journals. Eveline hecht er belang aan om wetenschappelijke bevindingen te vertalen naar het werkveld. Om die reden schreef ze over bovenstaande thema’s verschillende boeken waar ze de kloof tussen wetenschap en praktijk tracht te overbruggen, en ze werkt ook vaak mee aan interviews en artikels voor vaktijdschriften.

Bart Van Theemsche

Bart Van Theemsche

Bart Van Theemsche is Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen en sinds 2008 als docent binnen de afstudeerrichtingen Marketing en KMO Management verbonden aan de bachelor Bedrijfsmanagement. Hij bouwt op een brede werkervaring in diverse sectoren binnen de domeinen marktonderzoek, marketingstrategie, business analyse en interne kwaliteitszorg. De laatste jaren staat zijn focus vooral gericht op thema's als werkgeluk, loopbaancoaching, talentmanagement, belang van waarden in organisaties en werkgeversimago. Hij is een van de medebezielers van de ontwikkeling van Talentmanagement binnen de opleiding Bedrijfsmanagement, waarvoor hij tevens fungeert als stafmedewerker onderwijsondersteuning. Sinds 2015 is hij Erkend Kerntalenten-analist. Als doelgerichte teamplayer met een onstilbare kennishonger is hij de onmisbare schakel binnen deze projectwerking.  

Gerd Jacobs

Gerd Jacobs

Gerd Jacobs is co-promotor van dit project en behaalde een MBA General Management aan de Vlerick Business School. Zij is lector aan de Faculteit Bedrijf en Organisatie en specialiseerde zich binnen het domein van Marketing en Strategie. Zij heeft meer dan 20 jaar bedrijfservaring in verschillende sectoren. Als lector is ze actief binnen de opleidingen Bedrijfsmanagement, Retail Management en Internationaal Bedrijfsmanagement waarin ze marketing, Strategie en HR combineert. Zij is voorzitter van de vakgroep Commerciële Economie en Ondernemerschap en ervaart in deze functie het topic selectie en rekrutering zoals een KMO bedrijfsleider.  

Greet Van Hoye

Prof. Dr. Greet Van Hoye

Prof. Dr. Greet Van Hoye is docent Human Resource Management aan de Vakgroep Personeels- en Organisatiemanagement van de Universiteit Gent. Ze doceert verschillende HR vakken aan de studenten van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, waaronder het vak "Werving en employer branding". Ze verricht onderzoek en begeleidt doctoraatsstudenten op het domein van employer branding, rekrutering, selectie en werkzoekgedrag. Ze publiceerde haar werk in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften zoals British Journal of Management, Journal of Applied Psychology en Journal of Vocational Behavior. Verder is ze lid van de Editorial Board van het tijdschrift Personnel Assessment and Decisions.  

(Congres)presentaties en artikels 

  • Carpentier, M., Van Hoye, G., Schollaert, E., Van Theemsche, B., Jacobs, G., & Stockman, S. (2016, August). Employers' presence on social media: Effects on employer brand image and applicant attraction. In G. Van Hoye (Chair), Employer branding and social recruiting. Symposium presented at the 76th Annual Meeting of the Academy of Management, Anaheim, CA. 

  • Carpentier, M., Van Hoye, G., Van Theemsche, B., Schollaert, E., Jacobs, G., & Stockman, S. (2016, June). Employer branding and social media. Interactive poster presented at the 4th EAWOP Small Group Meeting of the European Network of Selection Researchers, Amsterdam, The Netherlands. 

  • Carpentier, M., Van Hoye, G., Stockman, S., Schollaert, E., Van Theemsche, B., & Jacobs, G. (2017). Recruiting nurses: Social media and employer branding. Manuscript submitted for publication to Journal of Advanced Nursing (1st R&R). 

  • Schollaert, E. (2015, September). Science meets pratice: Wetenschappelijke bevindingen als wegwijzer voor de praktijk. Presentation presented at the HRMagazine seminar: HR-labels en keurmerken, wat betekenen ze voor uw bedrijf, Puurs, Belgium. 

  • Van Theemsche, B., & Schollaert, E. (2016, November). Evidence-based aanpak employer branding in de zorgsector. Presentation presented at the Studievoormiddag Vlaamse Overheid Zorgsector, Ghent, Belgium.  

  • Rys, M., Schollaert, E., & Van Hoye, G. (2024). Living the employer brand during a crisis? A qualitative study on internal employer branding in times of the COVID-19 pandemic. PLOS ONE, 19(5), e0303361. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0303361

  • Schollaert, E. (2023). Leraren gezocht? Vind ze met een aantrekkelijke vacature.www.klasse.be

  • Eveline Schollaert. 2023. “Employer Branding Op Maat van de Jobstudent.” HR Square. Artikel geschreven door Rosalie Van Hoof.

  • Rys, M., Weijters, B., Schollaert, E., & Van Hoye, G. (2023). The conceptualization and development of the employee ambassadorship scale. EAWOP Congress : The Future Is Now : The Changing World of Work, Book of Abstracts, 958–959. Katowice: European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP).

  • Employer branding onmisbaar in war for talent =>Eveline Schollaert (2022) Hoe nieuw talent én nieuwe klanten aantrekken? Met deze tien kleppers wordt jouw zaak een bestseller. In seminarie van Unizo 

  • Employer branding : het ultieme wapen tegen de krapte op de arbeidsmarkt? Eveline Schollaert (2022) Bouwnieuws. 5. p.24-27

  • De strijd om talent is een wijdverspreid probleem op de arbeidsmarkt : geen enkele sector ontkomt er nog aan. Eveline Schollaert and Marthe Rys (2022) Tijdschrift Bank Van Breda.

  • Kanwal, H., Van Hoye, G., & Schollaert, E. (2022). Response to a crisis and applicant attraction : signaling employer brand personality and organizational trust through warm and competent COVID-19 responses. INTERNATIONAL JOURNAL OF SELECTION AND ASSESSMENT, 30(4), 486–502. https://doi.org/10.1111/ijsa.12394

  • Scale development and validation of employee ambassadorship: Marthe Rys, Greet Van Hoye, Eveline Schollaert and Bert Weijters (2022) 12th Biennial International Conference of the Dutch HRM Network, Abstracts.