Om dit doel te bereiken, verzamelen de studenten informatie over de interne en externe omgeving en voeren ze een SWOT-analyse uit. Zo kunnen er mogelijke probleemgebieden op strategisch vlak gedefinieerd worden. Vervolgens formuleren ze concrete voorstellen voor de strategiekeuze en de marketingaanpak voor het bedrijf met uiteraard de nodige aandacht voor middelen en budgettaire implicaties.
Een vijftal teams werken als concurrenten van elkaar. Deze manier van werken garandeert een brede kijk op de marketing van de organisatie.
De verschillende teams dienen hun rapport in eind maart en zij verdedigen hun project in april of mei voor een jury, samengesteld uit de verantwoordelijken van het bedrijf en de betrokken lectoren. Projecten rond marketingaudit en marketingplan voor het komende academiejaar moeten tegen eind juni worden aangevraagd.
Rhodius, Sanké, Panama, Universal Communication, Freetime, Blue Talk, Meetjesland, Inius, De IJsster, Chinoh, …
Alle bedrijven die met een marketingvraagstuk worstelen.
600 euro (excl. BTW)