Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 26 29
  fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
  +32 (0)9 243 27 00
  fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
  +32 (0)9 243 22 00
  fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
  +32 (0)9 267 01 00
  www.hogent.be/arts
  schoolofarts@hogent.be

 
Ook in Aalst!

Deze opleiding kan je ook op de campus Aalst volgen. Klik op de knop hieronder voor meer info over deze bruisende stadscampus.

Meer info

Afbeelding Marketing

Word merkenbouwer


Goede marketeers zijn storytellers, verhalenvertellers die hun boodschap op de juiste manier weten te brengen. Goede marketeers zijn innovators. Ze ontwikkelen nieuwe ideeën en werken ze uit tot sterke oplossingen. Voorts zijn goede marketeers in staat om producten en diensten succesvol te lanceren. En er vervolgens voor te zorgen dat die producten en diensten vlot blijven verkopen. Ze slagen er ook in producten en diensten efficiënt te verdelen, correct te prijzen en origineel te communiceren via reclamecampagnes, interactieve sites en sociale media zoals Facebook en Twitter.

Benieuwd naar het volledige programma?

 

Match ik met marketing?


  • Een nieuw bedrijf, dienst, product of merk?
    Daar bedenk jij meteen een marketingstrategie bij.
  • Je combineert zakelijk inzicht met logisch denken.
  • Je wil de dromen en wensen van mensen
    vertalen naar concrete producten en diensten.
  • Je volgt de trends van nabij in deze snel
    evoluerende internationale maatschappij.
  • Je bent nieuwsgierig naar en hebt een neus voor wat consumenten willen. En je hebt de nodige creativiteit en ondernemingszin om consumentenwensen te vertalen naar acties, producten …
  • Brainstormsessies in team? Laat maar komen!
  • Vrienden omschrijven je als iemand die graag out of the box denkt en geen uitdagingen uit de weg gaat.
  • Commerciële flair? Daar ben je mee geboren.
 

Praktijk


Een belangrijk doel van de opleiding is voeling te krijgen met het werkveld. Daarom komen talrijke gastsprekers uit het bedrijfsleven je vertellen hoe het er in de praktijk aan toegaat. Je gaat ook zelf op bezoek bij verschillende bedrijven, neemt deel aan marketing days, workshops, enzovoort.

Je gaat aan de slag met opdrachten aangeleverd door het werkveld. Je brainstormt dan vaak in team en werkt de projecten van A tot Z uit.

Tijdens het eerste jaar zal je het merkenbeleid van een onderneming in kaart brengen, analyseren en evalueren.

In het tweede jaar ga je aan de slag met grafieken en informatie aangeleverd door Nielsen, een belangrijke internationale speler in de wereld van marktonderzoek.

In je laatste jaar werk je in teamverband een groot marketingproject uit voor een echte onderneming. Samen met je teamleden ga je de concurrentie aan met de andere teams. Je stelt een marketingplan op met een bijhorend communicatie- of verkoopplan en verdedigt je project voor een jury bestaande uit docenten en de opdrachtgevers van het bedrijf. Onze studenten werkten op die manier al een marketingplan uit voor grote bedrijven als: Van der Valk Hotels, Breydel, Standaard Boekhandel, Make-A-Wish …

 

Wat na je diploma?


Werken

Wie blaakt van ambitie en een sterke persoonlijkheid heeft, bouwt met dit diploma ongetwijfeld een mooie carrière uit. Van frisdranken tot banken, van artisanale bieren tot industriële pompen, van fashion over events tot sponsors en grote sportclubs, van kleine tot grote bedrijven: zowat elke organisatie heeft creatieve marketeers nodig. Zo kan je aan de slag als:

  • brandmanager
  • productmanager
  • advertisingmanager
  • mediaplanner
  • business-tobusinessmarketeer
  • communicatieverantwoordelijke
  • onlinemarketeer
  • eventmanager
  • sales representative
  • commercieel
  • medewerker
  • inkoopverantwoordelijke
  • marktonderzoeker
  • trademarketeer
Verder studeren

Heb je na je opleiding de smaak te pakken en wil je verder studeren? Dat kan, bijvoorbeeld via deze vaak gekozen vervolgopleidingen:

Ontdek alle mogelijkheden

 

Wat je nog moeten weten


  1. Je kan je digitale skills een flinke boost geven door deel te nemen aan de Digitale Masters Academy. Dat zijn sessies over Google Ads, Google Analytics en online marketing. Nadien ontvang je een heus DMA-certificaat.
  2. Je krijgt les van een mix van docenten met ervaring in marketing, communicatie en sales.
  3. HOGENT biedt je de kans om een dubbel diploma te behalen. Het laatste jaar van je studietraject kan je immers volgen in Ephec, in Brussel. Dat is een partnerhogeschool van HOGENT waarvan de programma’s van de afstudeerrichtingen volledig zijn afgestemd op die van HOGENT. Daar afstuderen biedt je een dubbel voordeel. Je wordt ondergedompeld in de Franse taal. En op je diploma staat zowel HOGENT als Ephec. Een extra niet te onderschatten troef op de arbeidsmarkt.
 
 
 

Waar?

Deze opleiding wordt aangeboden op de volgende campussen, elk met een eigen didactische aanpak. Je kan dus kiezen welke aanpak en campus het beste bij je past.
Aalst
Gent (campus Schoonmeersen)

 

Heb je vragen?

We helpen je graag verder! Stuur een mailtje naar anne.degeeter@hogent.be.

 

In samenwerking met deze partners