Door middel van een ervaringsparcours en simulatieoefeningen ervaart de directe omgeving (ouders & leraren) van een kind met dyslexie/dyscalculie hoe het voelt om een leerstoornis te hebben. Door deze ervaringsopdrachten ontwikkelen mensen een positievere houding ten aanzien van kinderen met leerstoornissen en bouwen ze voldoende kennis op om hen te ondersteunen in hun dagelijkse activiteiten.
Doelgroep
Ouders, leerkrachten en andere personen die rechtstreeks betrokken zijn bij de begeleiding en/of ondersteuning van kinderen en jongeren met leerstoornissen.
De groepsgrootte wordt in onderling overleg bepaald.
Lesvorm
Workshop
Kostprijs
Vraag vrijblijvend een offerte aan via expertise@hogent.be.
Datum
In onderling overleg.
Locatie
Bij jou ter plaatse.
Contact
Sabine Vandevelde (sabine.vandevelde@hogent.be), Sandrine De Coster (sandrine.decoster@hogent.be)
Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.
Wiskunde in een prentenboek
Collega Hilde Rabaut stelt vast dat het met ons (kleuter)onderwijs niet zo goed gaat. Vooral wiskundige vaardigheden worden stiefmoederlijk behandeld. Recent rondde ze een onderzoek af rond de rol …