Psycho-educatie (voor de persoonlijke factoren) en ouderbegeleiding (voor de externe factoren) moeten deel uitmaken van de logopedische behandeling bij dyscalculie.
Psycho-educatie heeft als doel de leerling met dyscalculie enerzijds te informeren maar vooral ook te empoweren.
Ouderbegeleiding heeft als doel de ouders strategieën aan te leren om met doelgerichte interventies de logopedische behandeling van het kind te ondersteunen en efficiënter te maken.
Ouderbegeleiding en psycho-educatie bij het kind moeten idealiter samen aangeboden worden. Op die manier empoweren we zowel het kind zelf als de omgeving.
Doelgroep
Logopedisten, ouders, leerkrachten en andere personen die rechtstreeks betrokken zijn bij de begeleiding en ondersteuning van kinderen en jongeren met leerstoornissen.
De groepsgrootte wordt in onderling overleg bepaald.
Lesvorm
Lezing en/of workshop
Kostprijs
Vraag vrijblijvend een offerte aan via expertise@hogent.be.
Datum
In onderling overleg.
Locatie
Bij jou ter plaatse.
Contact
Sabine Vandevelde, sabine.vandevelde@hogent.be
Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.
Wiskunde in een prentenboek
Collega Hilde Rabaut stelt vast dat het met ons (kleuter)onderwijs niet zo goed gaat. Vooral wiskundige vaardigheden worden stiefmoederlijk behandeld. Recent rondde ze een onderzoek af rond de rol …