Een Engels communicatieboek dat zich specifiek richt naar de vastgoedsector, het ligt misschien niet voor de hand, maar een naslagwerk dat focust op klantencommunicatie in het Engels is in de Belgische vastgoedcontext relevant en broodnodig, verzekert Loes De Parade, lector bij de HOGENT-opleiding vastgoed en auteur van het boek English for Real Estate – Upsell Yourself, dat recent uitgegeven werd.
Het klantenbestand van vastgoedprofessionals wordt, ook op het platteland, internationaler. Bijgevolg is het soms noodzakelijk om in het Engels te communiceren, omdat de klant het Frans of Nederlands niet machtig is. “Sommige van onze stagebedrijven hebben aangegeven dat ze steeds meer klanten in het Engels moeten bijstaan. Dan is het handig dat je kan terugvallen op een sectorspecifiek naslagwerk. Dat vormde mijn motivatie om het boek ‘English for Real Estate – Upsell Yourself’ te schrijven, want zo’n hulpmiddel bestond nog niet", legt de auteur uit.
Elk hoofdstuk is gewijd aan een klantgerichte taak die professionals wekelijks uitvoeren, zoals prospecteren, ideeën aandragen, telefoongesprekken voeren, rondleidingen geven, investeringsmogelijkheden presenteren, deals sluiten en nog veel meer.
Het boek bevat interessante podcasts en video's over vastgoed, evenals extra online content om correcte woordenschat, grammatica en duidelijke uitspraak te oefenen. Het helpt om het correcte, Engelse vakjargon op een begrijpelijke manier te gebruiken en biedt slimme communicatietechnieken aan om je boodschap in het Engels op een klantgerichte en effectieve manier over te brengen.
"Het boek helpt om het correcte, Engelse vakjargon op een begrijpelijke manier te gebruiken."
Titel: English for Real Estate – Upsell Yourself
Auteur: Loes De Parade
Uitgeverij: Owl Press
EAN-nummer: 9789072201454
Aantal pagina's: 356
Prijs: 47.99 euro
Publicatiedatum: 06/09/2023