Faculteit Mens en Welzijn

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
+32 (0)9 243 20 01
fmw@hogent.be

Faculteit Natuur en Techniek

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270 (voetgangers, openbaar vervoer)
9000 Gent
+32 (0)9 243 27 00
fnt@hogent.be

Faculteit Bedrijf en Organisatie

Campus Schoonmeersen
Valentin Vaerwyckweg 1 (auto, post)
Voskenslaan 270
9000 Gent
+32 (0)9 243 22 00
fbo@hogent.be

School of Arts

Campus Bijloke
J. Kluyskensstraat 2
9000 Gent
+32 (0)9 267 01 00
www.hogent.be/arts
schoolofarts@hogent.be

Sociale media

CENTRUM VOOR ONDERNEMEN

 
Centrum voor Ondernemen: geeft je ideeën vleugels

Het Centrum voor Ondernemen draagt bij tot ondernemend onderwijs in de HoGent. Dat impliceert dat het Centrum voor Ondernemen studenten met een ondernemersidee aanmoedigt, ondersteunt en begeleidt op weg naar het ondernemerschap. Kortom, het Centrum gaat aan de slag met de studenten en geeft hun idee vleugels.

Het Centrum voor Ondernemen brengt de ondernemerswereld dichter bij het onderwijs, onder meer door op basis van reële vragen van bedrijven en organisaties studentenprojecten uit te bouwen die geïntegreerd worden in de opleidingen.

Het Centrum voor Ondernemen is ook nauw betrokken bij het opleidingsonderdeel ondernemen, dat optioneel wordt aangeboden aan bijna alle studierichtingen. In dat vak werken studenten onder begeleiding een eigen creatief idee uit tot een realistisch businessplan, waar ze de verschillende aspecten van het ondernemen in hun samenhang leren zien en waar ze hun ondernemende competenties aanscherpen.

Het Centrum voor Ondernemen participeert in diverse samenwerkingsverbanden en biedt studenten en lectoren, onder meer via die netwerken, de mogelijkheid om deel te nemen aan ondernemerschapsbevorderende activiteiten.

  • Wil je een idee waar je mee zit aftoetsen?
  • Wil je feedback of advies bij de opstart van je eigen zaak of project?
  • Ben je op zoek naar specifieke informatie omtrent ondernemen?

Onze dienstverlening

Voor studenten

Heb je een idee dat je wil uitwerken tot een volwaardig ondernemingsplan? Wil je nog tijdens je opleiding zelf een onderneming opstarten? Aarzel dan niet om contact op te nemen met het Centrum voor Ondernemen.

Meer info

Voor bedrijven en organisaties

Zit je als organisatie met een prangende vraag, een probleem waar je graag eens een andere blik laat op werpen of heb je gewoon een idee dat je graag samen met de HoGent wil uitwerken? Dan ben je altijd welkom voor een gesprek.

Meer info

Voor lectoren

Het Centrum voor Ondernemen oefent een brugfunctie uit tussen faculteiten, vakgroepen en lectoren van de HoGent in de context van ondernemend onderwijs.
 

 

Meer info

Ons team

Pol BrackeDirecteur Centrum voor ondernemen centrumvoorondernemen@hogent.be 09 243 22 64

Anja CornelisStafmedewerker Centrum voor Ondernemen centrumvoorondernemen@hogent.be 09 243 38 14

 

Student-ondernemers

Ikea, Virgin, Microsoft, Apple,… grote namen, grote bedrijven. Allemaal opgestart door piepjonge ondernemers.
Ook in Vlaanderen zijn er heel wat jongeren die niet kunnen wachten met ondernemen tot ze de schoolbanken verlaten hebben. En terecht.
Want op jonge leeftijd bruisen ze van energie, zijn ze financieel nog niet afhankelijk van een eigen inkomen én hebben ze het lef om de platgetreden paden te verlaten.

Maak kennis met een selectie van student-ondernemers aan de HoGent.

Angelo MedagodaAt a moment in time when the DJ determines how we experience music, SIR LANKA has crafted his own unique style to deliver a high-energy EDM experience with an urban flair.

Feeding off of the crowd’s energy, the young Belgian DJ creates a shared experience with his audience. Sir Lanka kicks down genre doors, mixing EDM with house and hip hop anywhere he appears, from sweaty underground clubs to filledup concert venues and festival stages, building links between hip hop and electronic music while watching genre barriers crumble.

Sir Lanka seamlessy weaves together quality music by connecting mainstream to underground tracks, digging up old classics and revealing unknown gems. His background as a beatboxer and breakdancer still resounds in his dynamic high-powered sets laced with hip hop tunes and trap anthems.

Mathieu Van De VoordeIk ben altijd al ondernemend geweest en zocht altijd al naar ideeën. Ik was aan het werken op het bedrijf van mijn schoonouders toen er mij tijdens het inpakken plots iets te binnenschoot. “Wat als we het te inpakken product nu eens verwerken in een snack?”.

Ik melde dit aan mijn schoonvader en hij reageerde heel positief. De reden dat ik dit bedacht heb was ook naar aanleiding van de lage groenteprijzen op de Belgische markt.

Door een soort bitterbal te maken van het product hopen we de groente aantrekkelijker te maken voor de klant en zo dus een meerwaarde te geven aan het product.

Cédric De VylderStudent toegepaste informatica aan de HoGent, met een passie voor technologie, entrepreneurship, marketing en Apple. Op dit moment ben ik bezig met het oprichten van een eenmanszaak op gebied van computer consultancy. Hierbij richt ik me vooral op particulieren en KMO’s die werken met Apple (iPhone, iPad, Mac).

Daarnaast werk ik ook nog mee, als cofounder, aan intouch… Samen met Jasper Verheyden en K’yanni Serpieters zijn we bezig met het maken van een platform waar je dagelijks jouw favoriete kranten en magazines kan lezen.

Als student-ondernemer wil ik vooral véél ervaring opdoen, en toffe mensen leren kennen.

David WalgraeveWDESIGN fixeert op grafische vormgeving en het ontwikkelen van promotiemateriaal met als belangrijkste doelgroep verenigingen, vzw’s en kleine zelfstandigen.

WDesign zorgt ervoor dat bedrijven en particulieren met een klein communicatiebudget zich op professionele manier aan de man kunnen brengen. WDesign concentreert zich dus niet enkel op de vormgeving en advies maar ook op bedrukking.

Als belangrijkste waarde gaan wij op voor de klant op zoek naar de beste kwaliteit/ prijs verhouding.

Florian Duyck5 vrienden met een passie voor eten en drinken. Dit maakt van ROOTZ een succesverhaal. Na mijn koksopleiding in Brugge ben ik beland in de richting KMO-management.

Toen ik de kans kreeg om mijn passie te combineren met mijn opleiding heb ik deze met bijde handen gegrepen. Met behulp van 4 vrienden hebben we ROOTZ opgericht.

Een gezonde ‘whey’ soda met melkwei. Ecologisch, lokaal en gezond. That’s the WHEY to go.

Jona Van LaerIk studeer Groenmanagement aan de HoGent. Ik heb veel vakken die te maken hebben met natuur en milieu. Dit heeft me goesting doen krijgen om hier meer mee bezig te zijn ook buiten mijn studies.

Ik werk graag buiten en in de natuur, dus leek het me evident om te beginnen met het onderhoud en de aanleg van tuinen. Ook doe ik andere kleine kluswerken in binnen- en buitenshuis.

Ik ben heel blij dat ik met dingen die ik graag doe mijn boterham kan verdienen. Nu ben ik ook begonnen met de opleiding van European Treeworker zodat ik mij later meer kan specifiëren.

Louise HermanVanuit mijn passie voor gezonde en natuurlijke voeding is het idee ontstaan, samen met 4 anderen, om een gezonde en natuurlijk wei soda te maken.

Wat maakt onze soda zo speciaal? Wij voegen melkwei toe. Dit is een nevenstroom van kaas vol met positieve eigenschappen. Melkwei zit vol essentiële vitamienen, aminozuren, bevordert het imuunsysteem en is goed voor de bloeddruk.

Verder proberen we zoveel mogelijk lokale ondernemigen te steunen door met hen samen te werken. ROOTZ, that’s the whey to go!

Loulou Joao Da CostaKunst is iets dat beleefd moet worden. Waar je van kunt genieten. Iets dat met jou door het leven gaat.

Dit probeer ik te bereiken met de kledinglijn ‘LOULOU JOAO’.

Door mijn illustraties te borduren op stijlvolle kledingstukken krijgen ze een kans om tot leven te komen.

Axel MortierBright Social Media helpt marketingdirecteurs en zaakvoerders in KMO’s met hun sociale media strategie en hun advertenties door een individuele, interactieve aanpak en waarbij de kennis van beide partijen gebruikt wordt.

Bright Social Media leert u en helpt u, hoe u het meest actief en efficiënt op sociale media zit. We differentiëren ons door de verlichtende en eenvoudige aanpak zodat u perfect weet hoe u moet handelen op sociale media voor uw bedrijf.

Olivier BauwensIn mijn dagelijks leven vormt het woord gezond een centraal thema, je kan dan ook stellen dat ik bezeten ben van sport en gezond eten.

Ons team heeft gezorgd voor een innovatie in de frisdrankensector, we gaan het gezond imago van frisdrank terug naar het heden brengen.

De wei in onze soda bezit allerlei gezonde aspecten die de consument enkel ten goede komt. Wij zorgen voor een gezondere maatschappij niet enkel door onze soda maar ook door ons ecologisch productieproces. ROOTZ, that’s the whey to go!

Quinten CallauwNa 5 jaar hotelschool gedaan te hebben in Ter Duinen in Koksijde ben ik beland in KMO-management met het idee om een eigen restaurant te starten.

Mijn passie voor voeding en dranken was moeilijk te uiten in deze richting, maar samen met mijn teamgenoten die dezelfde passie delen zijn we op het idee gekomen om ROOTZ op te starten.

Wij produceren een gezonde ‘whey’ soda op basis van melkwei, een nevenstroom van de zuivelindustrie. Hetis de bedoeling om af te stappen van de commerciëlere dranken en een gezond alternatief aan te bieden.

Shauna VandammeMUSIC CONNECTS is ervan overtuigd dat bezoekers de spil zijn van elk evenement en dus een meer centrale en actieve rol verdienen.

In een landschap waar enkel een vooraf uitgetekend programma kan ondergaan worden, willen wij hen de mogelijkheid aanbieden om real-time mee te bepalen hoe een evenement evolueert.

Door interactie te realiseren tussen alle aanwezigen aan de hand van social media, mobiele applicaties en het uitwerken van verschillende scenario’s, creëren wij gethematiseerde nightlife events met een maximale input van de bezoekers.

Stephen RoetsStef Roets focust zich op twee zaken, enerzijds het maatwerk meubilair en totale woninginrichtingen en anderzijds ook het schrijnwerk voor events.

In het schrijnwerk voor events is het begonnen met enkele kleine opdrachten voor de Jazz festivals. Dit is na enige tijd uitgegroeid tot enkele grotere projecten zoals de kerstmarkten van Antwerpen (Groenplaats) en Kapellen.

Voor de interieurprojecten gaat dit van klein maatmeubilair tot het afwerken van woningen. Kwaliteit, service en klantvriendelijkheid staan hoog in het vaandel bij Stef Roets.

Thomas De WaeleKmo-student die de passie voor ondernemerschap en gezonde voeding meekreeg van thuis uit. De gedrevenheid om een eigen bedrijf op te richten heeft er voor gezorgd dat we samen met 5 vrienden ROOTZ hebben ontwikkeld.

Door het delen van dezelfde passie voor gezonde voeding zorgt ons team voor een innovatie in de frisdrankensector.

Vanuit de overtuiging dat er vraag naar een gezonde alternatieve soda is, ontwikkelde wij een gefermenteerde ‘whey’ soda op basis van melkwei. ROOTZ, That’s the whey to go!

Audry VanderstraetenBright Social Media helpt marketingdirecteurs en zaakvoerders in KMO’s met hun sociale media strategie en hun advertenties door een individuele, interactieve aanpak en waarbij de kennis van beide partijen gebruikt wordt.

Bright Social Media leert u en helpt u, hoe u het meest actief en efficiënt op sociale media zit. We differentiëren ons door de verlichtende en eenvoudige aanpak zodat u perfect weet hoe u moet handelen op sociale media voor uw bedrijf.

Nieuws

Team ROOTZ wint pitchfinale op Student Ghentrepreneur
Op het slotevent van Student Ghentrepreneur hebben studenten van de HoGent de pitchwedstrijd gewonnen...


Jean-Luis Goddeeris haalt attest bedrijfsbeheer nog voor hij afstudeert
Studenten hoeven voortaan niet meer te wachten tot ze hun bachelordiploma behaald hebben om hun eigen bedrijf te starten...